Monday, July 04, 2005

Hand Phone ku dicurik


Asalamualaikum,

Hmm.. peristiwa Khamis petang 23 June 2005. Tidak dapat kulupa. Peristiwa Hp ku di curik. Aku berada di lab bersebelahan sahaja untuk jangka masa satu jam. Kemudian alih-alih, dah takde dah Hp ku itu.. Actually, itu Hp ayah, aku pinjam memandangkan Hp ku dihantar ke kedai untuk dibaiki (still under warranty).

Aku kembali ke lab aku..mencari Hp ku..tetapi tidak berjumpa. Ingatkan ada kat Lab sebelah. So aku pun pulanglah dengan confident Hp aku ada kat sebelah . Ingatkan esok boleh lah ambik.

Bila esok menjelang, setelah puas membelek2..Baru ku tahu Hp ku telah dicurik. Hmm. Aku pun terpaksa bertindak pantas ...dan mengaktifkan siren. Hmm.. terpaksa la report polis. Ayie & Arpah sungguh berbaik hati untuk menemankan aku ke Balai Polis Pantai.

Masa sudah suntuk, aku terpaksa menangguhkan plan untuk ke Maxis Center terdekat (KLCC) untuk bersolat Jumaat. Setelah selesai solat Jumaat, tidak lama selepas itu, Ayie dan Arpah menemankan aku ke KLCC. Mudah aja prosedurnya. Rupa2 tidak payah melaporkan pada polis kerana nama aku telah pun berdaftar.

Setelah meronda2 untuk sekian lama, Arpah terus berjumpa Kak Efa kawannya. Maka aku dan Ayie pun pergi berjalan-jalan sehinggalah Kedai Hampir tutup. Kami makan dinner dan sebelum menaiki LRT, kami singgah di Sony Wings.

Secara keseluruhannya, aku amat bersyukur kerana walaupun Hp dicurik, tetapi alhamdulillah bukan hp ku, dan mempunyai rakan2 yang sedia membantu. Ini amat berbeza dengan peristiwa kehilangan motorsikal pada tahun 2003 yang sangat memilukan.

p/s: Thanks to Luke for suggesting me making a link to my motorcycle theft story.

2 comments:

LUKE said...

reese, yup!.. i teringat peristiwa motor you di curi. i rasa ada baiknya you upload kat blog ni. at least boleh memperingatkan orang lain sama yg pakai motor.....

lagipun tu pengalaman pahit yang jarang org tempuhi. i think its good to share with others...

z said...

Hi..Luke! good idea..