Wednesday, September 20, 2006

accident kat jalan istana Fri Sept 08 2006

 
assalamualaikum
pagi tadi aku busy dengan seminar dekat jabatan. rumate aku lak dia posa hari ni. so dia taknak lah gi kenduri bacaan yassin kat bilik mesyuarat tu. aku pun maleh ler nak gi.
 
gi solat jumaat
aku tak g pun ada kenduri tahlil sempena bulan posa oleh prof j.
tapi makanan ada. lagi tinggal.so aku pun setelah mendengar pelawaan dr a yang okay je.aku pun makan la sensorang dengan kelajuan cahaya.
 
then ada dr tu suruh g evaluate student dia nak buat presentation multimedia
aku pun g la
evaluate sampai kul 5
 
 
petang tu aku ingat nak g jogging dengan a tapi dia kata langit mendung .so aku pun agkat beg nak blah awal2
hujan selebat2nya
tapi bila dah dekat2 sg besi reda pulak la hujan
aku dok lalu istana tu pastu keta depan brek mengejut aku pun telanggar la dia. bumper lampu dan bonet bengkok.
aku kangaroo bar, signal kiri, bonet depan.
aku ingat nak setle je rm1k kat situ.tapi ingatkan duit aku takleh withdraw sampai isnin. so aku ingat nak balik rumah dulu la.
bapak aku punyala marah. dia suruh claim insurans. tp aku sebab dah janji nak bayar aku pun tak ler amik nama org tu.
then nak taknak kenalah jumpa orang tu sebab tak tau nama atau nombor plet keta.
cakap punya cakap ..bapak aku marah2 aku sebab nak bayar pakcik tu.aku pun akur yang eloklah bayar pakai insurans (aku dapat tau yang kena bayar rm1k gak kalau estimate dengan mekanik)
aku dan bapak aku pun g a terus ke balai polis jalan bandar tu g buat laporan
then amik gambar keta aku
then aku g makan sat kat kedai makan
then balik dah jam 11.30
aku penat giler weh..mental fizikal..
 
mana la silapnya hari ni weh..
aku waktu accident tu kan..siap dengar quran tu..waktu accident tu quran pasang..sampai balik..sebab aku tak baca doa perjalanan kot..
tension aku..tau
aku pun tak zikir ayat seribu dinar waktu balik..harapkan dengar alunan orang membaca quran then berfikir nak wat keja esok..
 
pakcik tu nampak nya baik..kata keja kerajaan Jakim katanya. dia siap ajak gi solat isyak kat masjid. tapi tulah..bapak aku kata secara legalnya aku kena claim insurans..takde maknenya dia dok bayar insurans aku tahun tahun kalau tak claim kalau terjadi benda-benda macam ni
 
kepada pakcik banyak banyak bersabarlahyea..dan harap pakcik dapat lah claim dari insurans saya itu..tanpa banyak halangan..insyaallah.


Talk is cheap. Use Yahoo! Messenger to make PC-to-Phone calls. Great rates starting at 1¢/min.

No comments: