Tuesday, September 02, 2008

Ramadhan

Hari ni hari pertama Ramadhan di perantauan.
Pagi tadi I dikejutkan jam pada pukul 4.00 pagi. Masak sayur campur sikit. Dan makan dgn nasi dan ada ayam goreng KFC halal yang sahabat belikan di Chicago.

Hari ni tak buat apa-apa. Melainkan duduk di rumah. Petang tadi saya ingin meninjau ke Asian market tapi tutup pulak jam 5.00 memandangkan hari ni Labor day. 1 September 2008.

Hari ni giliran housemate saya, si Ifq tu masak. Dia masak ayam black pepper dan sayur campur. Boleh tahan gak si Ifq tu masak. Sedap. Walaupun ada perencah black pepper Maggi tu, tapi dia alter gak, dia letak cili 'sambal olek', sos tiram, dan black pepper. Ayam tu tidak digoreng terlebih dahulu, tapi terus di masak dengan kuah black pepper tu , bila kuah tu kering, air ditambah. Satu lagi menu ialah, omelette yang diletak hirisan cendawan , parmesan cheese, susu dan garam. Wow. Sedap gak resepi Ifiq ni.

Kami makan berdua aje. Sebab sorang lagi housemate makan dengan teman2 sophomore di rumah yang lain.

Lepas makan, saya dan Ifq berbasikal ke Islamic Center untuk bertarawikh.Lebih kurang 20 minit gak berbasikal. Kat sini Pak2 Arab mengimamkan. Hati terfikir, beruntungnya jadi Pak Arab sebab boleh menghayati setiap ayat2 Al Quran itu. Dan mendengar maksudnya. Hmm. Elok gak kalau I belajar Bahasa Arab untuk mengukuhkan pemahaman lagi.

1 comment:

Anonymous said...

untung pak Arab..tp kelihatan racist di situ....BLACK??? ayam black patut ditukar pada ayam hitam..kekeke..happy ramadhan!!