Wednesday, July 09, 2008

Madison Airport July 08, 08

Usually I am not the type of person who likes to grumble. And a bad thing that has happened to me, will all be discarded from my memory. But, since I am at the airport waiting for about an hour and a half. And with internet access, it would be ' appropriate' for me to report what I have endured for the duration of my half and hour.
Nothing to do..but to just pour my heart out.

The airport staff. Well how mean she could be. A female staff of the Northwest airlines was kinda rude and wanted to take control over everything. You know the redneck type of girl. Shes a woman actually.

'you forgot to unlock your bag'
"you forgot to unlock the other bag'
as she came in again for my assistance.
I was at the cafe, when the red wearing uniform woman asks me to unlock Mashitah's bag. Well she is stern and mean looking. And another 10 minutes she comes again this time not carrying any bag with her, but to gesture for me to follow her to unlock another bag. Complaining that it was locked.

When I first came in the airport, Psang had already told me about a staff of the Northwestern Airlines that..

Hai korang, I kat airport ni sensorang, dah kul
Beginila ceritanya, aku sampai2 kat airport tu cuak2 gak aa..pastu aku dah seronok lak dengar cerita Psang yang dia ada sekali terlepas sebab dia tak yah kena charge sebab overweight aku dah siap pasang angan2 la dia tak charge overweight tu. Pastu sampai2. Psang kata haa.kalau dapat minah yang jaga kaunter sure dia overcharge, tapi kalau dapat mamat laki, sure dia tak charge. Aku sampai2 tu, nampak ada minah kaunter ni, dia pakai uniform merah Western Union, kecoh tul. Sebab depan dia ada lebih kurang 6 orang India.

Pastu aku g kaunter yang ada mamat org putih yang jaga, dia suruh check in kat mesin e-ticket tu, aku pun g la, aku try masuk no confimation> tak dapat cuba berapa kali. Mamat kaunter laki tu bukan nak tolong dia sibuk dengan orang lain. Tup tup ..korang tau, datang lak makcik tu minah kepoh tu. Alamak. dia dah tolong lak. Aku pun biar jelah..dia suruh swipe passport aku, try tak dapat, dia try pun takdapat. Pastu dia kata yang mesin tu kgkadang ada masalah. So, dia swipe passport aku kat mesin sebelah, okay. Pastu dia letak baggage aku. Dia timbang yang pertama 45 pounds, baggage kedua 61 pounds. So, kira excess baggage la, dia suruh keluarkan 20 pound tu letak kat beg lain. Aku malas lak. sebab beg aku untuk dipegang, ada beg camel tu dah sendat sesendatnya..aku letak barang2 paling berat kat situ. Kasut2 aku, jeans, purse2 semua letak kat beg camel tu, pastu satu lagi beg ialah beg aku bawak kat belakang tu= beg laptop. Aku fikir haiyo penat la aku nak bawak lagi satu beg.
> sebab plannya ialah aku kena keluarkan baggage waktu kat Singapore.
Argh tak larat la..dah la ada 2 beg yang besar

me: i kat airport
A: yep
A: owh
me: tunggu lagi sejam
A: dah masok dah?>
A: kau kene baya ak?
me: dah masuk dah
me: kena bayar usd50
me: minah tu kecoh la
A: haha
me: ada ke dia mula2 suruh aku bayar usd150
A: konpem a kene
A: apsal
me: entah dia
me: pastu aku cakap la korang kena usd50 jer
me: aku tunggu dia baca2
me: dia baca2 sampai abis
me: baru dia kata usd50
me: lega la aku
A: haha
me: siut tul minah tu
me: aku dah la pasang angan2 tadi..pisang kata kalau mamat mat saleh ..dia tak kisah ..boleh lepas je
me: tapi aku dpat minah saleh tu..kecoh tul
A: haha
me: satu beg 45 ,satu lagi berat 61
A: oooo
me: so ala ala dia nak charge satu, overweight, aku tak la keluarkan barang
A: mmg ah
A: kan aku dah ckp
me: minah tu suruh i keluarkan barang letak beg lain
A: haha
me: tapi beg carryon aku pun dah sendat sesendatnya
me: beg laptop pun takde ruang
me: ko tau bila aku bayar usd50 tu dia kata apa
me: 'feeling rich today , huh?'
A: biasa la gurau2
A: kamonnn
me: okay
me: aku cakap la ..i guess its worth it..
A: oo
me: pastu kan depa orang kaunter ni bukan reti nak bukak combination locks ni
me: aku dah bagi nombor tu, just tarik tepi je
me: dorang g main2 nombor lak
me: pastu datang la balik minah ni
me: dia kata beg aku berkunci
A: asal kau tak bukak tros
me: tu la pasal
me: silap aku gak
me: dorang tak reti (dumb)
me: oops
A: haha
me: pastu ingat dah settle
me: pastu lagi 5 min dia datang lagi
me: pasal satu lagi beg
me: hmm aku g bukak la
me: bukak tros
me: pastu dia perli2 aku' is it open? is it open?'
me: aku cam malas..aku cakap ' er, no..'
me: perghh macam2
A: hahaha
me: aku kena surrender visa nyer card kat minneapolis nyer aiport ek
me: senang tak nak cari homeland security tu
A: senang2
A: takpon tanya org je
me: aku nyer boarding pass aku sekeping tiket je
me: tulis semua sampai KL
A: ok a tuh
me: tu je kan takyah tukar tiket lain kan?
A: takyah
me: ok
A: same airline kan?
me: ha ah
me: kecuali sampai singapore
A: takya tuka
me: tukar mas
A: tu kau kene mintak lain nnt
me: tapi mas nyer pun ada tulis kat tiket tu
A: kau kene amik baru gak
me: yeke
me: ok
me: aku akan g kaunter mas kul 4 pagi ..katanya bukak kul 4
me: aku patut naik kul 9.55
me: tapi thomas suruh naik kul 6.55
A: try a mintak awal
A: bole je kalo tak penuh
me: thomas tu kata , aku amik luggage aku kat singapore
me: tapi minah kecoh tu kata takleh
me: aku kena biar sampai klia
me: so luggage aku sampai lambat la kot.
A: takya...kau ckp je time check in kat singapore...ckp supposedly kau naik kukl 955...nnt die akan carik beg kau kalau kau dpt 655 tu
me: oo good good
A: kau ckp kat officer tu...suh carik beg kau kalo dpt 655 nye flight
me: okay ..
me: pasal visa nyer tiket nak surrender ni
me: nak tanya kaunter apa ek
A: tanye je kat pak guard2 tu
A: dorg tau

No comments: