Monday, June 16, 2008

Inilah kehidupan

Hmm satu lagi hari berlalu ..
Hari ni Ahad
I baru je lepas g Kingston place. Dok sibuk bargain harga barang-barang perabot. Tuan punya perabot tu adalah tenants yang duduk kat umah situ sebelum ni depa pun students gak. Depa nak jual barang perabot dgn harga yang agak murah (kot?)

Hmm I nampak satu benda la..Kalau orang putih jual brg2 lama. Fuh murah giler. Dia nak jual katil, desk dan rak buku semua sekali untuk $50 jer. Tapi kalau hsemate yang chinese American tu, fuh berkira setiap sen. Dining table $50, sofa $30 Tv $50. Study table $50.Tapi tak gak la..last last dia bagi gak kurang. I slow talk sikit. Tapi kan budaya Asian ni, adalah biasa untuk tawar menawar.
Lagi sorang housemate yang duduk kat Kingston place tu muslim Syria orang nyer.. Dia nak jual katil, dresser dan kerusi dgn harga bulk $80. ( Asalnya $100, dia bagi $90 dan I mintak $80).
Tapi depa semua ni American la, cakap macam native speakers semua.


Pagi tadi, I dikejutkan dengan telefon dari Pjoi, mengatakan bahawa I telah memenangi hadiah utama, tiket menonton wayang. Hehe. Kelakar gak depa ni. G tgk wayang ramai2 tadi. Cerita Hulk. Kat sini, boleh buat movie marathon, sebab takde orang check dan kat mana u masuk wayang, situ gak tempat u keluar. So, ini dimanfaatkan sepenuhnya oleh students. Hehe. Lepas tu, kami tengok cerita Kungfu Panda lak. Habis cerita tu, depa tengok cerita The Happening. I waktu tu nak muntah la, byk tgk cerita sangat. I dan Mashitah just g keluar dan berjalan ke West Town Mall. Malam, I dan Ifiq g umah sewa yang bakal kami duduki untuk berbincang harga perabot.


Hmm banyak gak I discuss tadi pasal kehidupan ni. Pasal students yang lain yang ada kat Madison ni. Ada yang pentingkan diri sendiri, ada yang tak nak bercampur gaul dan ada gak yang terlalu ego. Nak salahkan sapa. Depa ni semua kan baru meningkat remaja. Semua ada ego masing masing. Tapi ego ni kalau dipatahkan waktu depa masih muda sebegini, sure depa akan patah jugak. Caranya ialah dengan bersabar dan seumpama menarik benang dalam tepung.

Inilah dinamakan kehidupan.

No comments: