Wednesday, June 25, 2008

Fri 20 Jun 08

Ni hah ada cerita baru, last week, si labmate aku ni ha. Sapa lagi sorang je labmate aku kan. Dia tetiba kata nak borak dgn aku jap. Aku pun rasa semacam je , aku pun stop aa kerja aku.
Dia kata dia dah kiranya fedup aa tahap cipan kat sv kami tu, dia kata sibuk je memanjang dan takde masa untuk dia. Dia amat la sentapnya dengan sv kami itu. Dan dia mengomel apa la sv macam tu, asyik ada kat umah aje. dan sibuk nak tulis buku aje. Dan tak tolong dia banyak dalam research dia. Pada pendapat kawan aku tu, seorang sv haruslah ada kat lab dan sama2 buat research.
Kwn i tu komplen yang dia ni, dah buat phd 4 tahun dah, dan dia amik masa 2tahun untuk develop kaedah untuk research dia tu. Dan yang dia paling sentap ialah sebab kaedah yang dia ingat dah bagus tu, lately baru dia tau yang kaedah dia tu adalah out of date dan memang tak relevan lagi. Dan kawan i ni salahkan sapa lagi. Kawan i tu kata, kalau macam ni la, dia fikir dia nak angkat kaki la..dan pindah ke lab lain dan sv lain.

Jenuh gak la aku nak positif kan dia balik. Tapi aku dengar dulu aa cerita dia abis2. Kwn aku ni lagi kata, dia perhatikan semua student undr

arghh tulis menda ni pun i dah tension aaghh

No comments: